ravan

ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی [13 نکته برای ازدواج]

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
ازدواج با زن مطلقه

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی بايد توجه داشت كه ازدواج مجدد پس از طلاق هرگز آسان نیست، به خصوص برای زني كه كودك نيز دارد. ترس از طرد شدن، مورد استفاده قرار گرفتن و ترس از داشتن یک رابطه ناموفق برای بار دوم، ممکن است برخی از چالش هایی باشد که او احتمالا با آن روبرو خواهد شد. اما این بدان معنا نیست که شما نمي توانيد با زن طلاق گرفته ازدواج كنيد. در اين مقاله به مزايا و معايب ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی و نكات مهم در ازدواج اشاره شده است.

ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی

اینکه یک زن ازدواج ناموفق داشته باشد به این معنی نیست که نمی تواند شریک زندگی خوبی باشد. مهمترین نكته براي ازدواج تلاشی است که براي تقويت رابطه انجام می دهید. در ادامه به مزايا و معايب ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسي اشاره شده است:

مزایای ازدواج با زن مطلقه

۱. او تجربه بیشتری در مورد عشق دارد.

یکی از مزایای ازدواج با زن طلاق گرفته این است که او قبلاً در یک رابطه بوده است؛ بنابراین تجربه بهتری در مورد نحوه مدیریت رابطه دارد. یک زن مطلقه احتمالاً در یک رابطه متعهدتر است. از آنجا که او قبلاً یک رابطه ناموفق داشته است، بنابراین نمی خواهد دوباره همان را تجربه کند.

پس در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، هرگز نباید به بازی با احساسات او فکر کنید. او به محض اینکه احساس کند در مورد احساس خود صادق نیستید، به سرعت از شما دور می شود.

۲. زنی که جدا شده است، می داند که چه می خواهد.

اکثر زنان بدون اینکه بدانند واقعا چه می خواهند وارد یک رابطه می شوند. اما یک زن مطلقه که قصد دارد دوباره ازدواج کند، به دنبال عشق واقعی است.به عبارت دیگر، در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، احتمال پایین تری وجود دارد که با شما بازی کند.

۳. رابطه واقع بینانه‌تر است.

همه ما می دانیم که سازش در یک ازدواج اجتناب ناپذیر است. در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی او با ساز و کار و واقعیت های یک رابطه آشناست. او می داند که ازدواج تنها عشق و اوقات خوش نیست؛ بلکه مجموعه‌ایست از فراز و نشیب‌ها و خوشی‌ها و مشکلات.

۴. او تعهد بیشتری دارد.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، علاقه به داشتن ازدواج موفق برای دومین بار و بعد از یک شکست، تعهد فرد طلاق گرفته را به زندگی و ازدواج افزایش می دهد. این تعهد زمانی اتفاق می افتد که ترس از تعهد ناشی از شکست در ازدواج اول از بین رفته باشد.

ازدواج به زن طلاق گرفته

۵. زن جدا شده از تجارب گذشته درس گرفته است.

یک رابطه خوب یا بد، به ما درس های زیادی می آموزد و به پرورش روابط آینده مان کمک می کند. از آنجایی در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، او این تجربه را داشته است، احتمالا به اندازه کافی بالغ شده است تا بتواند با رابطه فعلی کنار بیاید.

معایب ازدواج با زن مطلقه

چالش هایی که احتمالاً هنگام قرار ملاقات و ازدواج با زن طلاق گرفته با آن روبرو خواهید شد، عبارتند از:

۱. مسئولیت‌های ازدواج با زن طلاق گرفته بیشتر است.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، یک زن مطلقه پس از طلاق کارهای زیادی برای مدیریت و مقابله با آن خواهد داشت؛ برای مثال حضاونت کودک، رسیدگی به سلامت روان و … بنابراین، مطمئن باشید که مایل به تقسیم مسئولیت ها هستید و در هر مرحله او را حمایت می کنید.

۲. زن مطلقه از نظر احساسی غیر قابل پیش بینی‌تر است.

طلاق آسیب زا است و در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، زنی که جدا شده است، ممکن است استرس عاطفی زیادی داشته باشد. این استرس‌ها و بار عاطفی منفی ممکن است گاهی برای او آزاردهنده شوند و به واکنش‌های غیرقابل پیش بینی بینجامند. اگر نمی توانید این احساسات را بپذیرید و به او کمک کنید، شاید برای رابطه آماده نیستید.

۳. احتمالا گذشته او وارد رابطه می شود.

یکی از چالش‌های ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی این است که او احتمالاً اجازه می‌دهد احساسات گذشته‌اش مانع از دوست داشتن شما با تمام وجود شود. البته باید در نظر داشت این ترس ممکن است فقط در ابتدای رابطه وجود داشته باشد.

بیشتر افرادی که طلاق گرفته اند، توشه عاطفی دارند که باعث می‌شود تا زمانی که اعتماد او را جلب نکرده‌اید، اعتماد بیشتر به شما برای آنها دشوار است.

۴. فرد طلاق گرفته از تعهد می ترسد.

اکثر زنان مطلقه تا زمانی که مطمئن نشوند که شما با آنها جدی هستید، به شما تعهد نمی دهند. هیچ زنی پس از طلاق نمی خواهد دوباره مورد استفاده قرار گیرد و رها شود یا تجربه منفی مشابه را دوباره تجربه کند.

۵. پذیرش فرزند زن مطلقه چالش برانگیز است.

بسیاری از زن های مطلقه مادر هستند. اگر فکر نمی کنید که ازدواج با یک زن بچه دار ایده خوبی است، پس به خودتان و طرف مقابل آسیب وارد نکنید. قبل از اینکه بخواهید با یک زن مطلقه با بچه ازدواج کنید، باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا حاضرید فرزندان او را به عنوان فرزندان خود قبول کنید؟
  • آیا می‌توانید در صورت بروز هرگونه جنگی برای حضانت کودک، از همسرتان دفاع کنید؟
  • آیا حاضرید مسئولیت پدری را در قبال فرزندی که فرزند بیولوژیکی شما نیست به عهده بگیرید؟
  • آیا حتی پس از اینکه بچه های بیولوژیکی خود را به دنیا بیاورید، باز هم به همان شیوه با آنها رفتار خواهید کرد؟

همه این سوالات به شما کمک می کند تا بدانید که آیا می توانید با این شرایط کنار بیایید یا خیر.

نکات مهم در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی

۱. به تجربه او اعتماد کنید.

هر رابطه‌ای که افراد در طول زندگی با آن‌ها روبرو می‌شوند، چیز جدیدی به آنها می‌آموزد؛ اما ازدواج قدمی بسیار مسئولانه است و این تجربه را به سختی می‌توان با هیچ تجربه عاشقانه دیگری مقایسه کرد.

همسران همیشه با چالش های متعددی روبرو هستند و در کنار آمدن با آنها بالغ تر می شوند. آنها به عنوان یک شخصیت مستقل رشد می کنند و می توانند موقعیت های مختلف زندگی را موثرتر و بی طرفانه تر اداره کنند.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، زنان می توانند استرس ها را بهتر مدیریت کنند و به اندازه کافی عاقل هستند که از طغیان های عاطفی اجتناب کنند. بنابراین بهتر است به تجارب او اعتماد کنید. 

۲. از تلاش همسرتان قدردانی کنید.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، زنانی که طلاق گرفته‌اند بهتر از دیگران می دانند که داشتن روابط نزدیک و قابل اعتماد چقدر مهم است و تمام تلاش خود را برای رسیدن به ثبات و دوام رابطه انجام می دهند. یکی دیگر از ویژگی های مهم زنان مطلقه، درک روشن مدیریت زندگی زناشویی است. آنها تجربه زندگی با یک مرد و مراقبت از او، اداره خانه و گاهی حتی تربیت بچه ها را دارند. این تجربه بدون شک ارزشمند و قابل توجه است و نباید آن را دست کم بگیرید.

۳. به او تعهد بیشتری نشان دهید.

زنان در ازدواج دوم بعد از طلاق، تلاش بیشتری برای تقویت محبت موجود و کسب مهارت های حل مسئله انجام می دهند. زنان مطلقه بهتر از هر کسی می دانند که جدایی فرآیندی دردناک است و برای اینکه دوباره آن را تجربه نکنند، انعطاف‌پذیرتر  خواهند بود. اگر تعهد خود را به او ابراز کنید، او مطمئناً قدردان آن خواهد بود.

۴. با همسرتان صادق باشید.

زنان بعد از جدایی به خوبی درک می‌کنند که سازش در زندگی مشترک اجتناب‌ناپذیر است و به همزیستی دو نفر واقع بینانه‌تر نگاه می‌کنند. شما نیز در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، بهتر است به دنبال یک رابطه واقع بینانه‌تر بوده و با همسرتان صداقت کامل داشته باشید.

۵. فرزندان او را بپذیرید.

بسیاری از زنان با وجود داشتن فرزند تصمیم به ترک همسر خود می گیرند. این بدان معناست که یک شوهر جدید نه تنها یک زن بلکه فرزندش را نیز وارد زندگی خود می کند. در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، پیش از ایجاد مشکل، آمادگی خود را برای پذیرفتن یا عدم پذیرش فرزندان اعلام کنید.

ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی

۶. از نظر عاطفی حمایتگر باشید.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، زنان می توانند از یک موقعیت غم انگیز آسیب ببینند و به برخی موقعیت ها واکنش ناسالم نشان دهند. اعتماد به مردان برای آنها دشوار است و ممکن است در موقعیت‌های حساس فوران خشم نشان دهند، اشک بریزند یا سایر احساسات غیرقابل پیش‌بینی را ابراز کنند. این می تواند نشانه ای از وجود مشکل در سطح روانی باشد و زن به کمک و مراقبت حرفه ای نیاز دارد. با این حال، هر مردی می تواند این حالت را با عشق، حمایت و کمک گرفتن از مشاوره روانشناسی زناشویی درمان کند.

۷. عجله نکنید.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، عجله نکنید. زنان پس از جدایی، معمولا برای ایجاد روابط جدید عجله نخواهد کرد. کارشناسان می گویند که طلاق اغلب در زوج هایی اتفاق می افتد که به سرعت وارد روابط می شوند و زمانی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فردی که در کنارشان هستند، ندارند. بنابراین، تلاش دوم همیشه منطقی‌تر و با ملاحظه‌تر است و زمان بیشتری می‌برد تا زن قبل از امضای سند ازدواج به مرد عادت کند و الگوهای رفتاری، عادات و منش او را بیاموزد. 

۸. اجازه ندهید دوباره با ناامیدی روبرو شود.

زنان موجوداتی عاطفی هستند که تجربه تلخ و دردناک طلاق را بیش از مردان تجربه می کنند. این احساسات منفی آنها را ناامید می کند؛ بنابراین ممکن است برای درمان این زخم به زمان زیادی نیاز داشته باشند. در نتیجه، برای زنان می تواند چالش برانگیز باشد که با مردان دیگر صحبت کنند و آنها را خوشحال کنند. این فقدان ممکن است بر نگرش زنان به مردان نیز منعکس شود و تغییر دیدگاه او کار آسانی نیست.

۹. از اینکه او  رابطه قبلی و فعلی را مقایسه کند، عصبانی نشوید.

در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، باید پذیرفت که تجربه کردن طلاق می تواند بر روابط جدید یک زن تأثیر بگذارد. طبیعتاً او در ازدواج قبلی خود احساسات مثبت و منفی زیادی داشته است. زنان با تجزیه و تحلیل درونی و مقایسه همسران، می توانند تعجب خود را بیان کنند یا قدردانی خود را نسبت به شما نشان دهند. اگر صحبت از رابطه قبلی برای شما آزاردهنده است، از مشاور کمک بگیرید.

۱۰. دوست داشتن خود را نشان دهید.

زنان بیشتر از مردان میل به محبت دارند. در ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی، یک زن مطلقه بار عاطفی زیادی را حمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عشق بی قید و شرط خود را به او نشان دهید. دوست داشتن شما به او کمک می کند تا تجربه جدایی قبلی خود را فراموش کند و شما را بیشتر دوست داشته باشد.

۱۱. صبور باشید.

به عنوان فردی که در گذشته عشق را تجربه کرده است، ممکن است زنی که طلاق گرفته است، در ابتدای رابطه به طور کامل به شما متعهد نباشد. اما به محض اینکه اعتماد او را جلب کردید، او قطعا این کار را خواهد کرد. بنابراین، شما باید با او صبور باشید.

۱۲. در مورد ازدواج قبلی صحبت نکنید.

هیچ رابطه ای بدون تعارض وجود ندارد. مهم نیست که بین شما و او چه اتفاقی می افتد، هرگز موضوع ازدواج شکست خورده او را وارد بحث نکنید و هرگز او را به دلیل شکست رابطه اش متهم نکنید .

۱۳. به تصمیمات او احترام بگذارید.

اگر می خواهید یک زن مطلقه را عاشق خود کنید، به تصمیمات او احترام بگذارید. سعی نکنید چیزی را به او تحمیل کنید و همچنین، فکر نکنید که با ازدواج با زن طلاق گرفته، به او لطف می کنید. به تصمیمات، مرزها و حریم خصوصی او احترام بگذارید.

نتیجه گیری

ازدواج با زن مطلقه از نظر روانشناسی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین هر مردی باید تصمیم بگیرد که چه جنبه هایی برای او مهم است و سپس نتیجه گیری کند. مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج مي تواند به هر دو طرف كمك كند تا تمام جوانب ازدواج را بررسي كرده و تصميم بهتري اتخاذ كنند.

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *