ravan

شماره روانشناس خوب [10 ویژگی روانشناس خوب]

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
شماره روانشناس خوب

پیش از مراجعه و یافتن شماره روانشناس خوب، باید با تخصص و ویژگي های این متخصصان آشنا شد و با توجه به آنها بهترین انتخاب را داشت.

روانشناس، متخصصی است که با مشاهده، تجزیه و تحلیل و ثبت نحوه تعامل افراد با یکدیگر و محیط اطراف خود، حالات روانی سالم و بیمارگونه، ادراک، شناخت و تکنیک ها، رفتار بین فردی را بررسی می کند. در این مقاله به تعریف تخصص روانشناسان و راهنمایی‌هایی برای یافتن شماره یک روانشناس خوب اشاره شده است.

شماره روانشناس خوب

قبل از یافتن شماره روانشناس خوب، باید بدانید که روانشناسان در زمینه ارزیابی روان، رتبه بندی، تجزیه و تحلیل و همچنین مستندسازی آموزش دیده اند. اضطراب، بی خوابی، استرس پس از سانحه و اختلالات خوردن از جمله علائمی هستند که روانشناسان برای درمان آنها آموزش دیده اند.

برای پیدا کردن شماره روانشناس خوب، متخصصی را پیدا کنید که تعاملات شناختی، عاطفی، بین فردی و الگوهای رفتاری مراجعان را بررسی و درمان می کند.

از اهداف اولیه روانشناس خوب، ارزیابی و تلاش برای درک افکار، عواطف و رفتارهای مراجعان است. روانشناسان می توانند در طیف وسیعی از شرایط، از جمله مدارس، مراکز مراقبت های بهداشتی، بیمارستان های اجتماعی، ندامتگاه ها، خانه های مراقبت و همچنین برنامه های توانبخشی تخصص داشته باشند.

ویژگی روانشناس خوب

بسیاری از اوقات، تفاوت بین یک روانشناس خوب و یک روانشناس بد بودن در نگرش و پیروی از یک سری اصول یا عادات است که باعث بهبود کار حرفه ای خوب می شود. برای یافتن شماره روانشناس خوب، ابتدا باید با ویژگی روانشناس خوب آشنا شد. مهمترین ویژگی روانشناس خوب عبارتند از:

۱. هرگز یک بیمار را قضاوت نمی کند.

یک روانشناس خوب در طول زندگی حرفه ای خود ممکن است با بیمارانی ملاقات کند که از بسیاری جهات با او متفاوت فکر می کنند. علاوه بر این، برخی از تجربیات بیماران ممکن است برای بسیاری از افراد حتی روانشناس غیرقابل درک باشد. برای یافتن شماره روانشناس خوب، کسی را پیدا کنید که شرایط را درک کند و هرگز نظر خود را به شما تحمیل نکند.

روانشناس، متخصصی است که آموزش دیده است تا ابزارهای لازم را برای بهبود سلامت روانی بیمار در اختیار او قرار دهد. بنابراین یک روانشناس خوب بیمارانش را قضاوت یا سرزنش نمی کند.

۲. روانشناس خوب در دسترس است.

مراجعان معمولاً افرادی هستند که به دلایل مختلف نیاز به کمک حرفه ای دارند، اما معمولاً در شرایط پریشانی روانی و عاطفی قرار دارند. یک روانشناس خوب به مراجعان خود اجازه می دهد تا در جلسات خود احساس راحتی کنند و در دسترس باشد. در یافتن شماره روانشناس خوب، مطمئن شوید کسی را انتخاب می کنید که به کمک او می توانید بر ترس های خود غلبه کنید.

۳. یک شنونده فعال است.

درمانگر باید به مراجعان خود توجه کامل داشته باشد، بنابراین نه تنها باید آنچه را که آنها می گویند بشنود، بلکه باید کاملاً به آنها گوش دهد. این بدان معناست که باید برای پیدا کردن شماره روانشناس خوب، کسی را انتخاب کنید که فعالانه گوش می کند.

شماره روانشناس خوب

۴. روانشناس باید خودآگاه باشد.

رابطه درمانی همیشه آسان نیست، زیرا روانشناسان انسان هایی با احساسات و افکار مختص خود هستند. ویژگی روانشناس خوب، خودآگاهی اوست.

روانشناس خوب هم با بیمار و هم با خودش صادق است. او توانایی تشخیص احساسات و تفکرات شخصی دخیل در درمان و روند روان درمانی را دارد.

۵. اخلاق مدار است.

روانشناس علاوه بر داشتن دانش نظری و عملی برای رشد صحیح حرفه خود، باید از امکانات و محدودیت های خود و اصول اخلاقی حاکم بر انجام حرفه خود آگاه باشد.

مسئولیت اجتماعی روانشناس او را ملزم به رعایت شأن و منزلت بیماران خود و حفظ و حراست از حقوق اساسی بشر می کند. برای شماره پیدا کردن شماره روانشناس خوب، فردی را انتخاب کنید که به اخلاق‌مداری و تعهدات حرفه‌ای او باور دارید.

۶. روانشناس خوب مهارت برقراری ارتباط موثر دارد.

از آنجایی که روانشناسان با افراد سروکار دارند، باید بر مهارت های بین فردی و ارتباطی خاصی مسلط شوند. مهمترین ویژگی روانشناس خوب، برقراری ارتباط و تفاهم با مراجع است.

۷. روانشناس خوب صبور است.

صبر، ویژگی روانشناس خوب است. در طول جلسات درمانی ممکن است فراز و نشیب هایی از سوی بیمار وجود داشته باشد، چیزی که می تواند روانشناس را نیز تحت تاثیر قرار دهد و او را در مورد روش کار خود زیر سوال ببرد.

رابطه روانشناس و بیمار همیشه عالی نخواهد بود و در بسیاری از مواقع روانشناس باید بردبار و صبور باشد و بتواند این صبر را منتقل کند تا بیمار بداند که فراز و نشیب ها طبیعی است.

۸. روانشناس خوب همدل است.

ویژگی روانشناس خوب، همدلی است. زیرا همدلی می‌تواند پیشرفت درمان را تضمین کند. همدلی به این معنی است که روانشناس باید بتواند خود را به جای دیگری بگذارد تا افکار و احساسات دیگران را درک کند. در انتخاب شماره روانشناس خوب، توجه کنید که او بتواند با همدلی مشکلی را که تجربه می کنید درک کند و سپس شما را راهنمایی کند.

۹. مهارت تحلیل دارد.

برای اینکه هر متخصص سلامت روان بتواند به مراجع خود کمک کند، باید بتواند اطلاعاتی را که جمع آوری می کند، استنتاج، تجزیه و تحلیل و بررسی کند. روانشناس بودن چیزی فراتر از گوش دادن به مشکلات مردم است. شماره باید برای پیدا کردن شماره روانشناس خوب، کسی را انتخاب کنید که بتوانید داده های شما را به خوبی جمع آوری کرده و از آن اطلاعات برای کمک به ایجاد راه حل هایی برای تغییر استفاده کند.

۱۰. روانشناس خوب قابل اعتماد است.

آخرین ویژگی روانشناس خوب که باید قبل از تماس با شماره روانشناس خوب بدانید، امانتداری است. اگر شما احساس کنید که نمی توانید به متخصص سلامت روان خود اعتماد کنید، هرگز رابطه خوبی برقرار نخواهید کرد. ایجاد یک رابطه بین شما و روانشناس، تنها راه برای ایجاد یک رابطه درمانی قابل اعتماد و موثر است.

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

واقعیت این است که زمان «مناسب» برای تماس با شماره روانشناس خوب و  شروع درمان وجود ندارد. مردم به دلایل مختلف به روانشناس مراجعه می کنند، گاهی برای درمان یک مشکل خاص سلامت روان و گاهی برای رسیدن به یک هدف خاص در زندگی.

شماره روانشناس خوب

در واقع، بهتر است ابتدا درمان را به عنوان یک بررسی سلامت عاطفی و روانی بدانیم. روان ما نیز مانند جسممان به ارزیابی نیاز دارد. درمان فضای امنی را برای شناخت بهتر خود، کشف آسیب‌ها و ناامیدی‌های گذشته فراهم می‌کند و مطمئن می‌شویم که بر انتخاب‌هایی که امروز انجام می‌دهیم تأثیر منفی نمی‌گذارند.

برخی از رایج ترین دلایل تماس به شماره روانشناس خوب و مراجعه برای درمان عبارتند از:

۱. برای کمک به یک موضوع خاص سلامت روان

۲. مشکلات رابطه

۳. احساس پوچی و سردرگمی

۴. مشورت و آشنایی با دیدگاه‌های جدید

۵. مشکل در خوابیدن یا احساس خستگی بیش از حد

۶. رویداد یا تغییر بزرگ در زندگی

۷. غم و اندوه

۸. مشکلات اعتماد به نفس

۹. پیشرفت و توسعه فردی

دلایل مراجعه به روانشناس بی پایان است. درمان نه تنها به شما در هر آنچه که در حال حاضر از سر می گذرانید کمک می کند، بلکه شما را برای مقابله با آنچه در آینده نیز روی می دهد، مجهزتر می کند. اگر نیاز به کمک دارید، از مشاوره روانشناسی حضوری بهره ببرید.

یافتن شماره روانشناس خوب

در جستجوی یک روانشناس خوب، ابتدا از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا روانشناس شایسته ای می شناسند یا خیر. در اغلب موارد ممکن است دوستانی داشته باشید که قبلاً به روانشناس مراجعه کرده اند و می توانند شماره روانشناس خوب خود را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین پزشک شما می تواند برای یافتن شماره روانشناس خوب به شما کمک کند. در نهایت با مطالعه و تحقیق در اینترنت می‌توانید به شماره روانشناس خوب دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

روانشناس خوب بودن همیشه کار آسانی نیست، زیرا این حرفه می تواند استرس زا و طاقت فرسا باشد. برخورد با افراد و مشکلات آنها و کمک به آنها برای مدیریت صحیح احساساتشان ویژگی روانشناس خوب است. اگر به دنبال شماره روانشناس خوب هستید، رزومه و سابقه روانشناسان متفاوت را بررسی کنید و در نهایت با شخصی که انتخاب می‌کنید، صحبت کنید. بعد از چند جلسه مشاوره روانشناسی حضوری می‌توانید انتخاب خود را بررسی کنید.

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *