ravan

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

در پاسخ به سوال آیا ازدواج در سن پایین خوب است؟ باید گفت ذهن یک نوجوان برای سازگاری توانایی بیشتری دارد. امکان سازش برای زوج هایی که در سن پایین ازدواج می‌کنن بیشتر است. اما ازدواج زود هنگام می‌تواند منجر به آسیب هایی اعم از به خطر انداختن سلامتی، بارداری ناخواسته، فشارهای روانی و… شود. در حالی که کمپین های زیادی برای نه به کودک آزاری ساخته شده است، در سال های اخیر درصد ازدواج در سن کم بسیار بیشتر شده است.

مطالعات نشان می‌دهد، حدود 33 درصد دختران کشور های در حال توسعه زود ازدواج می‌کنند. برای مثال حتی در هند این امار بیشتر شده است و این مشکل مشترک را دارند که افراد در سنین پایین ازدواج می‌کنند. اما سوالی که مطرح می‌شود آن است چه چیزی باعث این تصمیم گیری شده است؟ چه دلایلی باعث افزایش ازدواج زود هنگام شده است؟

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

جوانب مثبت ازدواج زود هنگام

عجله نکردن برای بچه دار شدن

یک دلیل برای پاسخ به سوال آیا ازدواج در سن پایین خوب است؟ عجله نکردن زوج های جوان و کم سن برای بچه دار شدن می‌باشد. وقتی افراد جوان تر از حد انتظار هستند، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد. آن ها از زمانی که باهم هستند بدون تمرکز به بچه دار شدن، باهم لذت می‌برند و خاطرات و لحظات خوشی را باهم ثبت می‌کنند. آن ها می‌توانند لحظات بیشتری را باهم بگذرانند و در سنین بالاتر به طور منطقی به بچه دار شدن فکر کنند.

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

والدین جوان

وقتی افراد زود ازدواج می‌کنند اختلاف سنی کمتری با فرزندان خود خواهند داشت. گرچه این دلیل هم می‌تواند خوب و هم در مواردی بد باشد. اما درکل اختلاف سنی کم باعث می‌شود افراد صبر و انگیزه ی بیشتری برای بزرگ کردن فرزندان و درک آن ها داشته باشند.

افزایش درک و صبوری

یک دلیل پاسخ مثبت به سوال آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ افزایش درک و صبوری زوج های جوان می‌باشد. چرا که ازدواج زود هنگام فضا و زمان بیشتری را برای درک و شناخت هم ایجاد می‌کند. این فضا و زمان باعث می‌شود افراد حس خوب درک کردن را برای خود ایجاد کنند. در این زمینه مشاوره روانشناسی زناشویی می‌تواند خیلی به افراد در درک هم و صبوری آن ها کمک کننده باشد.

یادگرفتن مسئولیت پذیری

وقتی افراد زود ازدواج می‌کنند، زمان بیشتری برای یادگیری مسائل و مسئولیت های زندگی خواهند داشت. برای مثال خانم ها زمان بیشتری برای یادگیری کارهای خانه و پذیرفتن مسئولیت های خانه و آقایان زمان بیشتری برای پذیرفتن مسئولیت های بیرون از خانه و شغل و… خواهند داشت.

کم توقع بودن

یک علت خوب به پاسخ سوال آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ کم توقع بودن افراد می باشد. افراد در سنین پایین وقتی برای فکر کردن به خواسته ها و آرزوهای آنچنانی و توقعات مجلل نگذاشته اند. آن ها در دوران نوجوانی توقعات کمتری از طرف مقابل خود دارند. حقیقت این است که هر چه سن افراد بیشتر می‌شود توقعات آن ها از طرف مقابل خود افزایش یافته و در نتیجه تفاوت ها را بیشتر می‌بینند.

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

معایب ازدواج در سنین پایین

برای نتیجه گیری بهتر برای سوال آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ بهتر است از معایب ازدواج در سنین پایین هم سخن بگوییم. چرا که یک جمع بندی خوب نیاز به بررسی معایب و مزایای یک موضوع دارد.

عدم درک

افراد برای ادامه زندگی به درک همدیگر نیازمند هستند، گرچه در ازدواج با سنین پایین زمان برای درک افراد بیشتر است؛ اما بیشتر افراد به اندازه کافی برای پذیرش فرد مقابل و درک آن به بلوغ فکری نرسیده اند. پس نمی‌توانند در مسائل زیادی باهم به تفاهم نظر برسند.

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

مسائل امنیت مالی

اکثر پسرانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند، شغل خوبی ندارند و هنوز به وضعیت و جایگاه خوبی در زندگی نرسیده اند. به همین دلیل برای انجام مسئولیت های خود از خانواده کمک می‌گیرند. این کار باعث می‌شود اخلاق و رفتارهای نادرستی در فرد شکل گیرد. توقعات بی جایی از خانواده خود داشته باشد و در صورت نداشتن تحصیلات کافی دچار مشکلاتی مانند نداشتن امنیت مالی شوند.

ناآگاهی درباره بارداری و خطر سقط جنین

یک دلیل خوب برای پاسخ منفی به سوال آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ ناآگاهی درباره بارداری و… است. افرادی که در سنین پایین تن به ازدواج می‌دهند به طور کل درباره بارداری و مراقبت های زمان بارداری اطلاعات کافی ندارند. در نتیجه بیشتر در معرض سقط جنین می باشند.

اجبار به سازش

یکی از دلایل پاسخ خیر به سوال آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ اجبار در سازش و دست از بعضی خواسته ها کشیدن است. گاهی افراد در ازدواج زود هنگام با موقعیت هایی مانند بارداری ناخواسته، فشار کارهای خانه و یا موقعیت جدید مواجه می‌شوند.

آن ها در این مواقع مجبور می‌شوند برای حل کردن یک موقعیت از خواسته هایی مانند تحصیل و علاقه خود بگذرند. برای مثال ترک تحصیل کنند برای آن که نوزاد خود را بزرگ کنند. گرچه این انتخابی است اما فشاری که روی افراد سنین کم در این مواقع ایجاد می‌شود، باعث می‌شود دست به انتخاب بین دو گزینه بزنند.

آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟

حال به طور کلی می‌خواهیم به آیا ازدواج در سنین پایین خوب است؟ پاسخ دهیم. گرچه انسان برای ادامه زندگی و تکامل روانی و عاطفی و…خود نیاز به فردی دارد که او را همراهی‌کند..

اما این تکامل وقتی پیش می‌آید که فرد این نیاز را در خود احساس کند. ازدواج موفق از نظر روانشناسی، ازدواجی است که افراد برای هم گذشت کنند، سازش داشته باشند، باهم مهربان و به هم اعتماد داشته باشند. در کل پیشنهاد می‌شود افراد وقتی ازدواج کنند که ثبات عاطفی و امنیت مالی داشته باشند.

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *