ravan

رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

امروزه برخی دختران و پسران پیش از ازدواج اقدام به داشتن رابطه جنسی می کنند. اما سوال این است که آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ و رابطه جنسی پیش از ازدواج کار درستی است؟ رابطه جنسی یکی از دلایلی است که دختران و پسران را به هم نزدیک می کند. اما داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج تایید شده است یا باعث ایجاد مشکلات می شود؟

در کشور ایران داشتن رابطه جنسی در بین دوست دختر و دوست پسر ها رواج پیدا کرده است و برخی از دانش آموزان نیز در سنین پایین اقدام به داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج می کنند. طبق آمار گرفته شده توسط مرکز پژوهش جمهوری اسلامی ایران بیش از 74 درصد دانش آموزان دختر و پسر پیش از ازدواج رابطه جنسی داشته اند.

رابطه جنسی پیش از ازدواج از 14 سالگی تا 30 سالگی بسیار افزایش یافته است و حتی در کشور ایران که یک کشور با عقاید اسلامی و سنتی می باشد نیز این کار رواج پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به سوال رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود پاسخ دهیم و به مشکلات و ایرادات داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج بپردازیم.

رابطه جنسی پیش از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

تفاوت رابطه جنسی پیش از ازدواج با رابطه جنسی بعد از ازدواج از نظر روانشناسان

در ابتدا باید دانست که آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود یا خیر. بهتر است بدانید اکثر روانشناسان داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی کنند زیرا روانشناسان دلایل متعددی برای تایید نکردن داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند. در ادامه داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را با داشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج مقایسه می کنیم.روانشناسان برای روحیه و آرامش افراد رابطه جنسی بعد از ازدواج را پیشنهاد می دهند.

  • داشتن تعهد : اولین و مهم ترین تفاوت رابطه جنسی قبل از ازدواج با بعد از ازدواج در تعهد می باشد. در رابطه جنسی بعد از ازدواج تعهد بیشتری وجود دارد و افراد با اطمینان خاطر اقدام به رابطه جنسی می کنند. اما در رابطه جنسی قبل از ازدواج تعهدی وجود ندارد. همچنین اکثر افرادی که قبل از ازدواج اقدام به رابطه جنسی می کنند امنیت خاطر و آرامش نیز ندارند.
  • هدف رابطه جنسی : تفاوت بعدی در رابطه جنسی قبل و بعد ازدواج در هدف از رابطه جنسی می باشد. هدف رابطه جنسی پیش از ازدواج بیشتر ارضای جنسی و تخلیه هیجانات می باشد. اما رابطه جنسی بعد از ازدواج هدف پیشبرد و قرار گرفتن در مسیر زندگی است و همچنین باعث محکم تر شدن پایه های زندگی مشترک می شود.
  • سرگرمی و لذت جنسی : رابطه جنسی پیش از ازدواج به دلیل سرگرمی و لذت زود گذر اتفاق می افتد. اما رابطه جنسی بعد از ازدواج  علاوه بر لذت و سرگرمی به دلیل تداوم بخشیدن به زندگی و فرزند آوری اتفاق می افتد.
  • داشتن ترس و اضطراب : افرادی که قبل از ازدواج اقدام به رابطه جنسی می کنند از ترس و استرس برخوردار می باشند و نمی توانند با آرامش خاطر اقدام به رابطه جنسی کنند. خصوصا افرادی که سن کمتری دارند. اما کسانی که بعد از ازدواج اقدام به رابطه جنسی می کنند از آرامش خاطر و اطمینان برخوردار می باشد.

بنابراین در پاسخ به سوال رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ می توان گفت روانشناسان برای آرامش بیشتر افراد این موضوع را تایید نمی کنند زیرا باعث سلب آرامش از دختران و پسران می شود. و برای آن ها مشکلاتی را ایجاد می کند. در ادامه به دلایل سلب آرامش و خطرات رابطه جنسی قبل از ازدواج می پردازیم.

رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی

در پاسخ رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ گفته شد به دلیل سلب آرامش از افراد و ایجاد مشکلات و خطرات روانشناسی، داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی کند. اما در ادامه به معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج و خطرات آن می پردازیم.

  • بیماری های جنسی : بیماری های جنسی یکی از مهم ترین دلایلی است که پزشکان و روانشناسان رابطه جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی کنند. در پیش از ازدواج به دلیل شناخت کمتر نسبت به فرد و راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی دچار شدن به بیماری های جنسی افزایش می یابد. بنابراین برای سلامتی نیز داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج تایید نمی شود.
  • بارداری ناخواسته : رابطه جنسی منجر به بارداری می شود و اگر رابطه جنسی قبل از ازدواج صورت بگیرد ممکن باعث بارداری خانم ها شود و این مشکل بسیار بزرگی می باشد و در اکثر اوقات منجر به سقط جنین می شود. بنابراین پزشکان و روانشناسان رابطه جنسی قبل از ازدواج را تایید نمی کنند.
  • بی میلی نسبت به ازدواج : رابطه در حین دوستی جذاب تر و متفاوت تر است و به خصوص مردان می توانند تنوع بسیاری در رابطه جنسی با افراد داشته باشند. بنابراین نسبت به ازدواج سرد می شوند و رغبت خود را از دست می دهند.
  • از دست دادن پرده بکارت در دختران : در پاسخ سوال رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ باید گفت خیر زیرا در دختران باعث از دست دادن پرده بکارت می شود. در برخی از خانواده ها پرده بکارت نشانه پاکی دختران است و هر کس نظر متفاوتی در باره این موضوع دارد. اما در برخی از دختران از دست دادن پرده بکارت منجر به افسردگی و ناراحتی بعد از رابطه می شود.
  • تفاوت در دانسته های جنسی : رابطه جنسی قبل از ازدواج منجر به بیشتر شدن دانسته های فرد در مورد رابطه جنسی می شود. بنابراین بعد از ازدواج ممکن است دانسته های جنسی او از فرد مقابل بیشتر باشد و رابطه جنسی یک طرفه و خسته کننده شود. بنابراین در پاسخ سوال آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ می توان گفت خیر به دلیل اینکه بعد از ازدواج برای افراد مشکل ساز می شود.
  • مقایسه رابطه های جنسی : فردی که پیش از ازدواج اقدام به رابطه جنسی می کند باعث می شود بعد از ازدواج در ذهن خود رابطه هایی که داشته است را با هم مقایسه کند و نسبت به همسرش سرد شود.

رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟

داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسان چیست؟

همان که گفته شد در جواب رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ گفته شد که خیر به دلیل سلب آرامش از افراد و خطرات روحی و جسمی داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید نمی شود.

روانشناسان نیز داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج را به دلیل بیماری های روحی و روانی بعد از انجام رابطه تایید نمی کنند. در صورت داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج افرادممکن است دچار استرس، اضطراب، وسواس، شکاکی، از دست دادن اعتماد به نفس و افسردگی می شوند. بنابراین بهتر است برای پاسخ دقیق تر رابطه جنسی قبل از ازدواج از نظر روانشناسی تایید می شود؟ و مشاوره جنسی نیز به مشاور و روانشناس متخصص مراجعه نمایید.

 

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *