ravan

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

کلینیک روان‌شناسی به صورت ۲۴ ساعته مشغول به پاسخگویی، نوبت‌دهی و مشاوره می‌باشد.
نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

خود ارضایی به تماس آگاهانه فرد با اندام های تناسلی با هدف برانگیختن لذت جنسی و تحریک اندام جنسی به منظور رسیدن به ارگاسم می گویند. اما این سوال که نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ و آیا خود ارضایی از نظر عملی تایید می شود یا خیر؟ نیز برای اکثر افرادی که خود ارضایی انجام می دهند پیش می آید. بنابراین در ادامه برای بررسی نظر روانشناسان در مورد خودارضایی با این مقاله همراه باشید.

خود ارضایی از سن بلوغ رسیدن فرد آغاز می شود اما در برخی از کودکان نیز خود تحریکی وجود دارد بنابراین عوامل تحریک کننده که منجر به خود ارضایی فرد می شود نیز بسیار در انجام خود ارضایی افراد تاثیر گذار است.

برخی از افراد علاوه بر دست خود برای بردن لذت بیشتر از اشیا خارجی در خود ارضایی استفاده می کنند و انجام خود ارضایی عوارضی مانند عفونت و عدم تشکیل خانواده دارد. که در پاسخ سوال نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ پرداخته می شود. علاوه بر نظر روانشناسان خود ارضایی از نظر احکام دینی و شرعی نیز یک گناه کبیر شمرده می شود و در دین اسلام این عمل شایسته نیست.

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

عوارض خود ارضایی از نظر روانشناسی چیست؟

خود ارضایی به دلیل داشتن عوارض برای افراد از نظر روانشناسی تایید نمی شود. زیرا این عمل از نظر روحی و جسمی به افراد آسیب می رساند و از رشد فردی برخی افراد نیز جلوگیری می کند.

اینکه نظر پزشکان و روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ بسیار اهمیت دارد زیرا این عمل نباید برای سلامت روحی و جسمی افراد مشکل ساز شود. بنابراین در ادامه به برخی از عوارض خود ارضایی از نظر پزشکان و روانشناسان می پردازیم.

عوارض جسمی خود ارضایی

  1. زود انزالی در مردان
  2. دیر انزالی در زنان
  3. افزایش خطر ناباروری
  4. ایجاد عفونت
  5. آسیب به دستگاه تناسلی

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

عوارض روحی خود ارضایی

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ یکی از دلایل عدم تایید خود ارضایی از طرف روانشناسان عوارض روحی و اعتیاد فرد به انجام این عمل می باشد. به همین دلیل خود ارضایی از نظر روانشناسی تایید نمی شود. لازم به ذکر است عوارض خود ارضایی به ایجاد عوارض جسمی محدود نمی شود و عوارض و معایب روحی نیز برای افراد در پی دارد. بنابراین در ادامه به برخی از عوارض روحی خود ارضایی نیز اشاره می کنیم:

  1. ایجاد استرس و اضطراب بالا
  2. کاهش اعتماد به نفس 
  3. کاهش تمرکز 
  4. ایجاد افسردگی
  5. اعتیاد و وابستگی

یکی از مهم ترین عارضه خود ارضایی اعتیاد و وابستگی فرد به این عمل می باشد از نظر پزشکان و روانشناسان به دلیل ترشح دو هورمون دوپامین و اندورفین در هنگام خود ارضایی و بالا رفتن لذت فرد وابسته به این دو هورمون افراد به انجام عمل خود ارضایی معتاد می شوند. و برخی افراد با انجام زیاد عمل خود ارضایی تمرکز خود را در تحصیل و شغل خود از دست می دهند و در نتیجه منجر به نا کار آمدی فرد و گوشه گیر شدن آن می شود.

چه تعداد از افراد خود ارضایی می کنند؟

بنابر تحقیقات آماری آمریکا در سال های گذشته 95% از مردان و 89% از زنان در دوره ای از زندگی خود عمل خود ارضایی را انجام داده اند. با توجه به این آمار احتمال اعتیاد اکثر افراد به خود ارضایی بسیار زیاد است. بنابراین برای فهمیدن اینکه نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ و چه راهکاری برای ترک خود ارضایی دارند می توانید به کلینیک روانشناسی مراجعه کرده و برای انجام مشاوره نوبت خود را رزرو نمایید.

از نظر روانشناسی چرا افراد دست به خود ارضایی می زنند؟

پس از پاسخ سوال نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ این سوال پیش می آید که چرا افراد به خود ارضایی روی می آورند؟ لازم به ذکر است نداشتن آرامش در افراد و کسب آرامش مهم ترین دلیل انجام عمل خود ارضایی می باشد.

  • بالا بودن میل جنسی
  • داشتن افسردگی و کمبود اعتماد به نفس
  • کسب لذت
  • به دست آوردن آرامش
  • کاهش استرس و اضطراب

تمامی دلایل بالا می توانند علت انجام خود ارضایی توسط افراد باشد که برای کاهش و ترک خود ارضایی در ابتدا باید علت آن را یافت و مشکل را برطرف نمود. برای به دست آوردن آرامش و سلامت روحی می توانید به روانشناسان ماهر مراجعه نمایید.

نظر روانشناسان در مورد خودارضایی چیست؟

راهکار های ترک خود ارضایی چیست؟

همان طور که گفته شد خود ارضایی عوارض روحی و جسمی زیاد دارد. و در پاسخ سوال نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟ نیز گفته شد که روانشناسان خود ارضایی را به دلیل آسیب هایی که به روح و جسم وارد می کند تایید نمی کنند و خودداری و ترک خود ارضایی را پیشنهاد می کنند. بنابراین اگر دچار اعتیاد به خود ارضایی هستید بهترین راه ترک آن و مراجعه به روانشناس جنسی برای به دست آوردن سلامت روحی و جسمی تان می باشد. در ادامه به برخی از راه های ترک خود ارضایی اشاره خواهیم کرد:

  1. اجتناب کردن از مشاهده فیلم ها و عکس های تحریک آمیز
  2. پر کردن اوقات فراغت خود با خانواده و تفریحات سالم
  3. نخوردن غذاهای پر چرب
  4. از مکان هایی که قبلا در آن عمل خود ارضایی را انجام می دادید دوری کنید
  5. سعی کنید تنهایی به اتاق خواب نروید
  6. پس از بیدار شدن فورا تخت خواب را ترک نمایید
  7. به مشاور و روانشناس در زمینه جنسی مراجعه نمایید

 

نظر روانشناسان در مورد خود ارضایی چیست؟

مراجعه به روانشناس برای خودداری از خود ارضایی

یکی از راه های ترک و کاهش خود ارضایی مراجعه به کلینیک روانشناسی می باشد. اگر به خود ارضایی معتاد شده اید نگران نباشید و خجالت نکشید بلکه برای جلوگیری از عوارض خود ارضایی به روانشناس خوب مراجعه نمایید.

پاسخ خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *